© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

onsdag 11. august 2010

Neglelakk til besvær

Jeg har ALDRI vært motebevisst. Jeg forerekker å kjøpe ting jeg liker og føler meg vel i, men om det er på mote eller ikke er meg revnende likegyldig. Nå er LILLA på mote, har jeg lest. Jeg overhørte det forresten i bryllupet vi var i sist helg. Jeg har alltid likt lilla, og jeg hadde en lilla favorittgenser i første klasse på barneskolen.

I en blogg jeg har begynt å få sansen for, ble en lilla neglelakk lovpriset. Bildet av flasken viste en fin metallisk lillafarge som tiltalte meg, men da jeg bilde-googlet den falt entusiasmen min. Den ser for mørk ut. Men i alle fall ble det skrevet en del om tåneglelakk, og det fikk meg til å tenke på en episode på jobb i går!

I hele sommer har jeg gått barføtt i sandalene på jobb, og til bryllupet klinte jeg noe burgunder lakk på neglene slik at undersåttene så sånn nogenlunde presentable ut. Sist gang jeg hadde neglelakk på tærne var sannsynligvis i mitt eget bryllup for seks år siden. En ung mannlig pasient jeg hadde inne viste seg å være en skikkelig flørtepus, og midt under opplegget utbryter han plutselig "Så fine tær du har!".

- Så fine tær du har! - HÆ?!
Min første tanke var HÆ?! og jeg måtte selv titte ned for å se om det var skjedd noe sensasjonelt med tærne mine. Men så innså jeg at han antakelig mente neglelakken. Som aldeles ikke så fin ut i mine øyne. Nei, jeg tror ikke han var ironisk heller.

For å få ham på bedre tanker forklarte jeg kort at dette måtte være første gang på 10 år at jeg hadde hatt neglelakk på. Det jeg ikke følte behov for å utrede, var at akkurat denne lakken var så UTROLIG sen til å tørke, at jeg trakk på nylonstrømpene før neglene var skikkelig tørre slik at strømpene satt fast på stortåneglene under hele bryllupet! Det var i grunnen tidvis litt plagsomt og anbefales ikke.

Ikke mer silketrykk her. Nå er det nylontrykk som gjelder!
Neglelakkflasken gikk rett i søppelbøtta samme kveld. Men kanskje jeg skal finne meg en fin lilla neglelakk til undersåttene likevel? Noen som har forslag? Bortsett fra den visstnok famøse Chanel 509 Paradoxal. Gjerne metallisk. :-)

2 kommentarer:

  1. Hvis jeg gir noen linker, så ser dere nyansene jeg søker:

    http://www.lacquerized.com/2010/03/color-club-wild-at-heart.html

    http://sternchenslove.blogspot.com/2010/04/purple-impression-from-givenchy.html

    http://thenailphile.blogspot.com/2010/01/nubar-sparkles-collection-swatches.html

    SvarSlett
  2. He, he, lykke til på neglelakkjakt. Det må da finnes noen sånne lilla metalliske et sted.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...