© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 3. august 2010

Lån og dessert

I dag var vi innom en hyggelig dame i banken. Vi ville forhøre oss om hvor mye vi kunne ta opp i lån når vi skal kjøpe ny bolig. Og gledelig nyheter - vi kan strekke oss opp til en bolig på 2,5 mill.! Hvis vi får det vi ønsker for vår nåværende leilighet i Oslo, tar opp 1,9 mill. i lån - så ligger vi godt innenfor 80% av lånesummen! Og hvis vi skulle finne på å kjøpe oss noe før vi får solgt den vi allerede har, så krevde de bare at vi kunne håndtere rentene på begge lånene, hvilket i verste fall ville bli rundt 9000,- i måneden. Er det noe sak da?

Tro om jeg klarer å lure med meg min far på visninger når jeg har flyttet inn i kjelleren deres, og min kjære fortsatt er i Oslo? Jeg vil tro han er mer dreven i hva som kreves av standard i en bolig og dermed vet hva man skal se etter. Det kommer til å bli en travel og spennende høst!

I ettermiddag har jeg for første gang laget panna cotta, og det sammen med svigermor! Kjekt å ha noen å støtte meg til - og dele ansvaret med. *hehe* 

Akkurat nå står herligheten til kjøling i kjøleskapet, og jeg gleder meg villt og hemningsløst til å smake resultatet av innsatsen. Det var jo kjempeenkelt å lage! Tror jeg smakte det for første gang i min nieses konfirmasjon i mai i år - da hadde min svigerinnes søster laget den. Den var KJEMPEGOD! Som fløyel i munnen - med vaniljesmak, naturligvis. Friske bær passer aldeles utmerket til desserten. *sikle*

Bildet er forøvrig lånt fra Stock Photography.


English summary: Went to the bank today and we can look for a house costing up to 2,5 mill. NOK! Yay! Made panna cotta with my mother-in-law and we're all anxcious about the result. We'll try them out later this evening after they've cooled off in the fridge. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...