© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

onsdag 14. juli 2010

Vin og uvær

Jeg hadde egentlig tenkt å skrive noen bevingede ord allerede mandag som var, men da var jeg i dårlig form og virkelig ikke inspirert for skriverier. Heldigvis hadde jeg fri fra jobb, ellers hadde jeg måttet TA meg fri. Ibux funket sånn tålelig.

Faktisk har jeg vært veldig trøtt helt siden forrige innlegg. Mangel på både energi og overskudd har dominert dagene - ihvertfall etter at jeg har kommet hjem fra jobb. Men i ettermiddag fikk jeg tatt meg en veldig etterlengtet og LANG blund. Det hjalp! Nå kan jeg ihvertfall holde på to tanker samtidig. :)

I september i fjor kjøpte jeg meg en ny, flott sykkel. Ikke spesielt dyr, men akkurat sånn passe pris for en sykkel. Den gamle sykkelen min ble kjøpt i 1994, men hadde stått i noen år uten vedlikehold. Jeg kjøpte den i hjembyen min mellom 2. og 3. studieåret mitt da den første voksensykkelen min var på studiestedet mitt og jeg ikke ville ta den med meg sørover igjen. (DEN ble forøvrig plassert utenfor Fretex med nøkkelen i - i håp om at noen kunne bruke den.) Og siden vi jo tross alt er i en tidlig flytteprosess, tenkte jeg at det kunne være kjekt å bli kvitt 1994-sykkelen for å slippe å drasse den med oss rundt om. Den er jo for god til å bare kastes! På Facebook er det en praktisk gruppe hvor jeg faktisk fikk BYTTET bort sykkelen i en hvitvin. Den skal jeg nyte i ferien! *glede meg*

På slutten av uken som var, sendte min kjære en jobbsøknad til et firma i hjembyen min. Der skrev han bl.a. at siden han var i byen neste uke, så var han villig til å komme på en uformell samtale hvis firmaet var interessert. Siden han likevel var i byen, liksom. Og tenk! Mandag som var ble han oppringt av firmaet, og de har nå avtalt en uformell samtale om ei uke! Det var så utrolig flott at han fikk en slik respons! Det har nemlig sett veldig vanskelig ut å finne en jobb innen hans spesialfelt. De fleste slike jobber har nemlig sett ut til å være lokalisert til Oslo. Kanskje det er håp likevel? Spennende blir det uansett!

Natt til tirsdag var det et forrykende uvær her i Oslo. Rundt midnatt tordnet og lynte det helt fenomenalt mye. Det blinket hele tiden og det var et utrolig fascinerende syn! Bildet tok jeg fra soverommet. Det var EGENTLIG helt mørkt ute, men alle lynene lyste opp nabolaget i eningen. Bare minutter senere begynte det å styrtregne og blåse så kraftig at sikten ble kraftig redusert. Heldigvis varte ikke regnværet og blåsten så veldig lenge, men lenge nok til å gjøre en del skade på Østlandsområdet. Da jeg gikk til garasjen neste morgen, lå det kvist og kvast spredd rundt på bakken, og under furua du kan se helt til høyre på bildet lå det en død fugleunge som nok hadde falt ut av redet i løpet av nattens uvær.


I dag var en rolig dag på jobb. Feriestemningen har satt inn, så jeg benyttet anledningen til å rydde litt blant alle filene jeg har akkumulert i løpet av mine 10 år på jobben. Og med filer mener jeg naturligvis datafiler - bilder, tekst, tabeller, oversikter, prosedyrer og moroting. Det er utrolig hvor mye rart man har lagret i løpet av årene! Fikk slettet de fleste uinteressante filene. Reagensoversikter fra 2003 har liksom mistet sin nytteverdi. Mange bilder ble flyttet til et bedre egnet fellesområde hvor flere kan dra nytte og ha glede av dem. Nå kan også nærmeste sjef (og forsåvidt alle andre på avdelingen som forviller seg inn på det området) se dem. Får bare håpe at de husker å kreditere fotografen hvis bildene blir benyttet i faglige (eller sosiale) sammenhenger! :)

English summary: Been lacking energy lately, but had another long nap this afternoon. Traded my old bike for a white wine on Monday and will enjoy it during vacation. Had a fascinating light show on Tuesday night! Picture taken from our bedroom window. Had a rather quiet day at work today and went through old files on the computer. It's amazing how much one accumulate during 10 years!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...