© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

fredag 16. juli 2010

Murphys lover

FERIE!!! Woohoo!

Jeg hadde en pussig frihetsfølelse da jeg kjørte hjem etter jobb idag. Tror det må ha sammenheng med at jeg snart slutter i jobben. En litt sånn nå-kan-alt-skje-følelse. Tre uker fri! :D

På vei hjem kjørte jeg innom min nærmeste Dyrego Zoo for å handle litt utstyr til akvariet mitt. Såvidt jeg kan se så er det ingen i hjembyen min som forhandler biOrb-produkter. Det kan bli tungvindt i fremtiden ... Men en veldig hyggelig kar i butikken gav meg råd om hvordan jeg kan flytte merakkelset i september, samt forvisset meg om at de fem platyene mine godt kan tåle opp mot 14 dagers faste i ferien.

Og i serien "Merkelige filer lagret på jobb-PC over 10 år", fant jeg denne listen over MURPHYS LOVER:
•    Ingenting er så lett som det ser ut til.
•    Alt tar lengre tid enn du tror.
•    Alt som kan gå galt, går galt.
•    Hvis det er en mulighet for at flere ting kan gå galt, vil den tingen som vil forårsake mest skade, være den tingen som går galt. Følge: Hvis det er et tidspunkt hvor det vil være spesielt dumt at noe går galt, vil det skje på det tidspunktet.
•    Hvis det er noe som ikke kan gå galt, så går det galt likevel.
•    Hvis det er fire måter en prosedyre kan gå galt på, og om man tar forhåndsregler mot dette, vil en femte og uforutsett måte øyeblikkelig komme.
•    Når ting er overlatt til seg selv, vil det gå fra å være dårlig til virkelig dårlig.
•    Hvis alt ser ut til å gå godt – så har man tydeligvis oversett ett eller annet.
•    Moder Natur holder alltid med de skjulte manglene.
•    Det er umulig å lage ting idiotsikre, for idioter er så geniale.
•    Når du har bestemt deg for å lage en bestemt ting, er det noe annet som må gjøres først.
•    Enhver løsning avler nye problemer.
•    Sjansen for at brødet faller med smørsiden ned er direkte proporsjonal med prisen på teppet.
•    Det er alltid en mygg til.
•    Lyset i enden av tunnelen er bare lyset fra et motkommende tog.
•    Smil… I morgen blir det verre.
•    Når alt annet svikter, les instruksen.
•    De beste ting i verden er gratis og verdt hver krone.
•    Hvis du synes det er for godt til å være sant, er det sannsynligvis det.
•    Sex er arvelig. Hvis dine foreldre aldri hadde det, er sjansen for at heller ikke du vil ha det, absolutt til stede.
•    Ring med havrens bjeller av hjertens lyst på lørdag kveld – så, på søndag be om dårlig avling.
•    Ligg aldri med noen som er sprøere enn deg selv.
•    Sex er snuskete bare hvis det blir gjort på den rette måten.
•    Elsk din nabo, men bli ikke tatt.
•    Kjærlighet er innbilningens triumf over intelligensen.
•    Du skal ikke drive hor…. Med mindre du har lyst.
•    Hold deg unna kvinner, vin og sang. Spesielt sang.
•    Krangle aldri med en kvinne når hun er sliten. Eller uthvilt.
•    Skjønnhet er overflatisk. Stygghet går rett inn til beinet.
•    Ikke gjør det hvis du ikke kan holde det gående.
•    Gå aldri sint til sengs, hold deg oppe og kjemp.
•    Logikk er en systematisk metode for å trekke feil konklusjon med selvtillit.
•    Alt som ender er vel.
•    Ledelsens første myte er at den eksisterer.
•    Det er menneskelig å feile, men for virkelig å drite seg ut trenger man en datamaskin.
•    Vi vet ikke en milliontedel av en prosent om noen ting.
•    En produktdesigners hovedoppgave er å gjøre ting vanskelig for produsenten og umulig for forbrukeren.
•    Hvis du basert på matematikk ender opp med galt svar, prøv å multiplisere sidenumrene.
•    Det som går opp kommer ned.
•    Et hvert verktøy som mistes vil rulle inn i det minst tilgjengelige hjørnet.
•    Lag et system som selv en idiot kan bruke, og bare en idiot vil ha lyst til å bruke det
•    Sitter det fast, tving det. Hvis det brekker skulle det nok vært skiftet ut i alle fall.

English summary: Summer vacation! Yay! Bought some more biOrb equipment and found a list of Murphy's laws on the work computer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...