© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

fredag 9. juli 2010

Vannskifte og nye sko

Herlig! I dag har jeg sovet leeeenge! Jeg har hatt fri i dag fordi jeg har jobbehelg, og det er alltid like tilfredsstillende å ha fri en vanlig ukedag mens "alle andre" er på jobb. :D Egentlig hadde jeg planer om flere gjøremål, men nettopp fordi jeg sov lenge ble de færreste gjort noe med. Egentlig ble bare én oppgave utført. Til gjengjeld var det en oppgave som burde vært gjort for lenge siden, nemlig skifte både vann og filter i akvariet mitt. Det er et biOrb på 30 liter som inneholder fem platy-søstre. Foreldrene deres strøk med for et halvt år siden, men avkommet har hardnakket holdt ut behandlingen de har fått. Ære være dem for det! Jeg lurer fælt på hvordan de vil takle flyttingen om kort tid. Jeg bør nok ta dem med når jeg flytter inn hos foreldrene mine, for jeg tror ikke min kjære har så lyst å stelle med dem. Har forresten tenkt ut en ideell plass for dem - på kommoden mellom gjesterommet og kontoret til far i kjellergangen. Bare to meter fra badet! Dessuten er det nesten alltid litt kjølig i gangen. Perfekt! :)

På bildet over ser du en gul kompepøs som har fått akvaristikkfunksjon på sine gamle dager. Ettersom jeg skiftet omtrent to tredjedeler av vannet og filteret i luftpumpa, fant jeg det for godt å midlertidig flytte fiskene over i et midlertidig hjem, sammen med en del av dekorasjonen. Hardhausene tåler såpass. :)

På slutten av ferien vår skal vi i bryllup i Trøndelag. Jeg har en super kjole som jeg kjøpte til ei venninnes bryllup, og som jeg tenkte bruke igjen. Derimot hadde jeg lyst på nye sko! Jeg er IKKE blant dem som handler sko i øst og vest, og egentlig har jeg bare ett skikkelig par finsko. Jeg orker nemlig ikke gå særlig i høye hæler, og spisse hæler er helt forferdelige! Men i går fant jeg endelig et par pene sko på Tveitasenteret. Hælene er ikke avskrekkende høye, men litt for spisse for min smak - men jeg får gjøre mitt beste for å holde balansen ...

Nye sko skal jo gåes inn. Det er noe alle vet, ikke sant? Så i går kveld trippet jeg rundt i heimen med joggebukser, minimale hvite sokker (den typen som skal forsvinne i lave sko og bare dekker tær og hæl) - og penskoene. Skikkelig lekkert, så det ut. *hehe* Jeg fikk dessverre ikke noe klart, fint bilde av mine undersåtter, så jeg trådte bokstavelig talt til i dag - denne gangen UTEN sokker. Det at bildet er tatt sokkeløs betyr at du nok bør ta på solbriller før du kikker på bildet, for disse beina er HVITE! Husk at jeg er en rødtopp. Vi blir ikke brune. Er vi uheldige, blir vi midlertidig rosa. Og en eventuell antydning til brunfarge samler seg i en haug med små prikker, kjent som fregner. De kan vi til gjengjeld få mange av.

 

English summary: Had the day off due to working this weekend. Slept long and really only achieved one thing today: changing the water and filter in my aquarium. Yesterday I bought new shoes for a wedding later this summer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...